Experience Center
Brainstorm
Concept
In de eerste fase hebben we andere bestaande Experience Centers van Wavin Nederland, Turkije, Tsjechië en Italië onder de loep genomen en de universele richtlijn die daarin gehanteerd worden. Zoals bijvoorbeeld de vloeren die internationaal overal hetzelfde zijn (lichtgrijs) om eenhoud te creëeren en deze look & feel consistent door te voeren.
Als richtlijn stond een industriele stijl met rauwe materialen centraal met bijvoorbeeld beton, hout, aluminium/ijzer om mee te werken.
Ontwerp
Visualisatie
Het Experience Center diende op en top Wavin merkbeleving uit te stralen. Het begrijpen van de klantenreis is essentieel als het aan komt op het creeren bij de beste gebruiker ervaring. De huisstijl en het gevoel van Wavin, de klantenreis zijn daarom uitvoerig meegenomen in de merkanalyse. Lichtblauw voert om die reden de boventoon binnen het ontwerp.
In het ontwerp zetten we de producten neer als heroes. De producten en de gebruikwijze hiervan worden door middel van moderne signing uitgelicht. De signing dient vermakelijk te zijn en niet zakelijk, dus we hebben een vlotte moderne stijl gecreerd die past binnen de huisstijl van Wavin. Daarnaast is de wens voor een industriele en rauwe stijl meegenomen in het ontwerp.
Resultaat
Realisatie
Tausch heeft het volledige ontwerp verzorgd en het realisatie-proces uitgevoerd. Totale ontzorging voor Wavin Nederland: van doelgroep denken en nadenken over de klantenreis tot het doorvertalen, maken en inkopen van meubels. Belevingsonderwijs van A tot Z!
Project
Specificaties
Klant WAVIN
Locatie Amsterdam
Oppervlakte 850 m2
Strategie / Concept / Design / Engineering / Projectmanagement / Grafisch Vormgeving / Productie / Uitvoering